5x waarom een PMO jou tegenwoordig niet veel tijd kost
Een veelgehoorde gedachtegang is dat een PMO veel tijd kost en weinig oplevert. Niets is minder waar. Een PMO succesvol uitrollen is een gezamenlijke effort. Als werkgever ben je natuurlijk verantwoordelijk voor een aantal dingen; denk aan het meenemen van de juiste stakeholders intern, draagvlak creëren en het verspreiden van de communicatiematerialen. Anderzijds kun je ook van ons als jouw partner veel verwachten. Met deze 5 slimme oplossingen nemen we jou zo veel mogelijk werk uit handen en maken we samen maximaal impact.
1. Kant-en-klare gezondheidscampagne
Die communicatiematerialen waar we het over hebben? Die staan al voor de start voor je klaar. Je ontvangt van ons een uitgebreide toolkit om de gezondheidscampagne op de werkvloer te starten. Daarmee informeren en enthousiasmeren we alle medewerkers. De communicatiemiddelen zijn zowel fysiek als digitaal in te zetten. Jij hoeft ze alleen op de gewenste manier te verspreiden volgens de planning die je van ons krijgt aangeleverd.
Wist je dat we de materialen ook kunnen branden naar jouw organisatie? Onze adviseurs vertellen je hier graag meer over.
2. Wij versturen de uitnodigingen
Na een goede voorbereiding is het tijd om te starten. We gaan de uitnodigingen versturen op basis van de genodigdenlijst die we van jou ontvangen hebben. Alle medewerkers ontvangen van ons een persoonlijke uitnodiging en twee herinneringen per e-mail. Zij vinden hierin informatie en een persoonlijke code die op de landingspagina kan worden ingevuld.
Zowel de uitnodiging als de herinneringen zijn zo ingericht dat ze medewerkers helpen om bepaalde drempels weg te nemen die hen van deelname weerhouden. Daar hoef je zelf dus niet meer achteraan.
3. Fysieke tests worden thuis afgenomen
Door de checkbox is de gezondheidscheck volledig door de deelnemer zelf uit te voeren. Gewoon thuis, wanneer het hen uitkomt. Er komt geen arts aan te pas. Dit stimuleert zelfregie onder de medewerkers en zorgt er bovendien voor dat de kosten van het PMO laag blijven.
Toch liever de metingen uit laten voeren bij jullie op locatie? Ook dat maken we zo gemakkelijk mogelijk. Jij geeft aan wanneer, wij zorgen dat we er zijn om de metingen uit te voeren met ons checkpoint. Medewerkers kiezen zelf een tijdslot voor hun metingen via de persoonlijke gezondheidsomgeving en ontvangen van tevoren een herinnering aan hun afspraak. Nieuw: checkpoint op inloop. Medewerkers ontvangen de checkbox thuis en kunnen, indien gewenst, binnenlopen op het geplande checkpoint.
4. Duidelijke rapportages
Duidelijke rapportages helpen je gericht vervolgstappen te bepalen. De rapportage op organisatieniveau biedt jou namelijk een compleet overzicht van de aandachtspunten binnen de organisatie, maar ook van de onderlinge verbanden. Bijvoorbeeld in welke mate deze aandachtspunten bijdragen aan productiviteitsverlies en verzuim. Maar ook waarmee je de meeste impact gaat maken. Je krijgt het zó voorgeschoteld.
5. Hulp bij de aanpak
Een adviesgesprek geeft de organisatie veel handvatten om concreet aan de slag te gaan met de aandachtspunten voor verzuimreductie en een hogere productiviteit. Oftewel, handvatten naar een vitale organisatie met duurzaam inzetbare medewerkers. Dit gesprek is daarmee hét startpunt naar effectief vitaliteitsbeleid vanuit de macrorapportage.
Voor de opvolging bieden we verschillende trajecten die je helpen vorm te geven aan jouw beleid. Van sparringsessies met jouw adviseur, tot oplevering van een plan van aanpak en concrete doelstellingen en acties met hulp van een duurzame inzetbaarheid (DI) expert.
Welk traject sluit aan bij de doelen van jouw organisatie? Kom erachter met een vrijblijvend adviesgesprek.