&Niped-logo-def
zvdz
Streeklab
De inzetbaarheid van (zorg)professionals en werknemers met vitale beroepen is extra belangrijk in de omgang met de impact van het coronavirus. Daarom heeft Zorg van de Zaak Netwerk, &niped en Streeklab Haarlem de COVID-19 check ontwikkeld. Deze check is afgestemd op de richtlijnen van het RIVM en de GGD en daarmee een betrouwbaar instrument om te bepalen of er sprake is van een besmetting met het coronavirus. De check bestaat uit een online screening die indien nodig wordt opgevolgde door een telefonische triage met een arts en een eventuele test.

Werkwijze

U vraagt de check aan via onze partner Zorg van de Zaak. U kunt hierbij kiezen voor twee varianten:

Voor organisaties met werknemers in vitale beroepen

Wij controleren of uw organisatie in aanmerking komt voor de check. Na goedkeuring van uw aanvraag, ontvangt het opgegeven contactpersoon van uw organisatie direct een digitale link om te starten met de online screening. Via deze link kunnen uw werknemers starten met de COVID-19 check. Na afloop van de online screening ontvangt de werknemer direct een uitslag met een persoonlijk advies. Indien uw medewerker in een risicocategorie valt dan zal onze arts binnen 24 uur telefonisch contact opnemen voor een persoonlijk gesprek. Indien de medewerker in aanmerking komt voor de COVID-19 test zal deze worden opgestuurd naar het huisadres. Binnen enkele werkdagen volgt de uitslag.

Voor zorginstellingen die gebruik willen maken van de COVID-19 check in combinatie met de GGD test

Voor organisaties met medewerkers met een kritische functie buiten een ziekenhuis (verpleegzorg, gehandicaptenzorg, huisartsen, thuiszorg, jeugdzorg, ambulance, verloskundige zorg en GGZ) die minimaal 24 uur klachten hebben, bieden wij de mogelijkheid aan dat onze bedrijfsarts de aanmelding bij de GGD verzorgen.

Voordelen van de COVID-19 check

  • De COVID-19 check is laagdrempelig en toegankelijk.
  • Uw werknemer krijgt duidelijkheid en persoonlijke adviezen.
  • Binnen één dag is de COVID-19 check beschikbaar voor uw organisatie.
  • Professionals in de zorg en medewerkers met vitale beroepen kunnen maximaal aan het werk blijven tijdens de coronacrisis.

Heeft u interesse in de COVID-19 check?

Belangrijke informatie

Bij het aanvragen van de COVID-19 check moet u aangeven of u klant bent van Zorg van de Zaak of dat u een andere arbodienst en bedrijfsarts heeft. Wij hebben deze informatie nodig om ervoor te zorgen dat uw medewerker de uitslag van de test op de juiste wijze ontvangt.
Ook het uploaden van het regionale GGD aanmeldformulier is verplicht. Indien uw organisaties meerdere locaties heeft in meerdere regio’s, vragen wij u om de COVID-19 check per regio aan te vragen inclusief het aanmeldformulier van de regionale GGD.

Aanvragen van de COVID-19 check

Als werkgever kunt u uw organisatie aanmelden via bovenstaande link naar het inschrijfformulier van Zorg van de Zaak. Daarna ontvangt de opgegeven contactpersoon van uw organisatie direct een digitale link naar de online screening. Als u voor meerdere regio’s een aanvraag heeft ingediend, ontvangt de contactpersoon per regio een link. Via deze link kunnen uw werknemers starten met de online screening van de COVID-19 check. Na afloop van de online screening, ontvangt de werknemer direct een uitslag met een persoonlijk advies. Indien uw werknemer in een risicocategorie valt, verwijst de arts de werknemer door voor een test bij de GGD. De GGD neemt dan contact op met de werknemer en nodigt hem/haar uit voor een test bij de regionale GGD teststraat.

Liever telefonisch contact?

Onze adviseurs staan voor u klaar om u alles te vertellen over onze COVID-19 gerelateerde onderzoeken.

COVID-19 check &niped-2